امروزه توجه به کیفیت و افزایش خدمات، جهت رفاه حال مشتریان یکی از مهمترین چالش ها و وظایف شرکت های تولید کننده و توزیع کننده کالا بوده و خدمات پس از فروش یکی از اصول مهم جهت ضمانت کیفیت کالا و جلب رضایت مشتریان می باشد.
نقش مشتریان از حالت پیروی از تولیدکننده به هدایت سرمایه گذاران، تولیدکنندگان و حتی محققان و نوآوران مبدل گشته است. به این ترتیب بسیاری از مفاهیم و تئوری ها بر محور «مشتری» نگارش شده اند. سمت و سوی کلیه فعالیت های بنگاه اقتصادی برای تأمین نیازهای مشتری و کسب رضایت و اعتماد اوست.

موضوع خدمات پس از فروش یک رسالت ملی برای شرکت‌های تولیدی داخل است تا با عمل به وظایفشان در امر خرید و فروش در مقابل مصرف کنندگان یک نوع فرهنگ سازی همه جانبه را در فرآیند توزیع خدمات آغاز نمایند .در این راستا در جهت ارائه خدمات بهتر به مشتریان برای کالاهایی که نیاز به خدمات پس از فروش دارند، سامانه نرم افزاری خدمات پس از فروش طراحی گردیده است. به این معنی که پس از فروش کالا فروشنده تعهداتی در قبال کالای فروخته شده به مشتری ارایه میدهد؛ این تعهدات در قالب سیتم های گارانتی و خدمات پس از فروش به مشتریان تعریف میگردد که مواردی از قبیل زمان گارانتی، نوع گارانتی، نوع تعهد مربوط به کالای گارانتی شده، نحوه چرخش کالای عودت داده شده برای گارانتی، نفرات مسوول مرتبط با هرکالا و همچنین کنترل ارتباطات با مشتریان و ثبت و پیگیری مشتریان از و مواردی از این دست را شامل میگردد. شرکت برتر اندیشان سناباد با توجه به اهمیت این موضوع سعی بر این داشته تا با ایجاد سامانه هوشمند کارت گارانتی و خدمات پس از فروش راهکاری به روز و کارآمد در اختیار سازمانها و شرکتها قرار دهد تا جلب رضایت مشتریان را به همراه داشته باشد.

امکانات بیشتر این سیستم، در زیر آمده است:

– ثبت محصول در نرم افزار
– صدور کارت گارانتی
– گزارش گیری از گارانتی های صادر شده و منقضی شده
– استفاده در شعب مختلف فروشگاه بصورت شبکه
– ثبت مشخصات خریدار در نرم افزار
– امکان قرعه کشی و تخصیص هدایا در نرم افزار
– امکان ارایه بن های هدیه و تخفیفی در نرم افزار
– امکان ارایه خدمات پس از فروش گارانتی یا خارج از گارانتی در نرم افزار
– امکان دریافت گزارشات متنوع مدیریتی در نرم افزار

با توجه به اهمیت بالای گارانتی و خدمات پس از فروش در جهت بالا بردن رضایت مشتریان از محصولات مجموعه، در طرح ارائه شده می توان اطلاعات لازم در این باره را در کارت هوشمند ذخیره نمود. این اطلاعات می تواند شامل:
– تاریخ شروع گارانتی
– تاریخ خاتمه گارانتی
– خدمات تعریف شده با توجه به نوع محصول
– ثبت خدمات انجام شده در کارت
و… باشد. لازم به ذکر است با توجه به قابلیت های بالای کارت-های هوشمند و سیستم ارائه شده، مشتری با ارائه این کارت به کلیه شعبات و نمایشگاه ها، می تواند از خدمات این شرکت بهره مند گردد.